Sunday, May 6, 2018

Photography Lesson Around Narita Airport #2


I could catch both weep cherry and aircraft.
枝垂桜と飛行機の写真も撮れました。

It was very cold that day. So I had coffee break at the cafe inside the building.
この日は寒くて、ここのカフェでちょっと休憩です。

They showed me into the seat and handed in the tag like this. It meant that I was waiting for what I ordered. I see, "HNL" means Honolulu.
席に案内され、注文を待っている印にこんな札を渡されました。HNLだと、ホノルルですね。

I ordered latte and apple pie. It took so far long. Here they came at last.
カフェオレをとアップルパイを注文して、結構待たされてやってきたのがこちら。

The apple pie was not so bad.
アップルパイはまあまあでした。

This latte looks neat but it wasn't warm enough....
The cafe wasn't crowded but it took long long while to come.
According to a guy sat next to me, this cafe opened very recently.
Oh well, I should try again another time.
こちらのカフェオレ。見た目とてもお洒落なんですけど、冷めちゃってて・・
たったこれだけの注文なのに、ずいぶん待たされたんですよ。店内は混んでなかったのに。隣席の人によれば、まだオープンしたてだとか。今後に期待するとしましょう。

Although Somei-yoshino cherry has finished, Weep cherry went on still.
ソメイヨシノは終わっていましたが、枝垂れ桜が見頃でした。

I practiced to take photos of the landing moment.
ここでは着陸する飛行機の撮影を試みました。

I saw the airport terminal so I got the building in the same frame.
空港も見えるので、建物も入れた、こんな風景も撮ってみました。

There were encounters of China and Korea.
中国と韓国の遭遇もあり。

The aircraft landing of this moment reminded me of those days Northwest Airline (Delta airline by now). I just thought of those days memories.
この時間の到着は、かつて私が利用していたノースウエスト航空(現デルタ航空)。当時を思いながら撮ってみました。

Now I know how the landing situation looks like.
着陸態勢を外から見るとこんな感じなのね。

to be continued
つづく

No comments: